Dokumentarfilmen om rapperen og drengerøven, Nicholas Westwood Kidd, leverer højt tempo med håndholdt kamera og en skamløs ærlighed, der giver en sjælden indsigt i en kæbefaldende ekstrem ungdoms- og berømmelseskultur.
Andreas Johnson står bag dokumentaren, der følger den unge rapkomet, Kidd, der på rekordtid opnår berømmelse og stjernestatus efter for sjov at have lagt musikvideoen Kysset med Jamel op på Youtube. Musikvideoen blev et uventet megahit og fra da af er Kidd og hans venner på vej i topfart mod stjernerne. Inden for et år har succesen vokset sig ekstrem og de unge fyre har oplevet mere i deres karriere end mange etablerede kunstnere kan prale af. De producerer og udgiver selv alt musikken i deres eget pladeselskab, Cheff Records, og giver den etablerede musikbranche en flabet fuckfinger.
Den hurtige berømmelse har dog sin pris, og vi får undervejs dannet os et billede af en hovedperson, der søger efter sig selv i al berømmelsen og når et punkt, hvor verden bliver for omklamrende og presset for stort. Dette giver os et ekstremt personligt portræt af den unge rapper Kidd, der har ligget under for mange unge menneskers henrykkelse ved at gå imod strømmen og vende systemet ryggen. Denne anmelder må da også selv må indrømme at have ladt sig medrive af den skingre og flabede rapstemme, der med masser selvironi og rapkæftethed skråler Uhh Det Er Så Svært At Være Så God. Og for de fleste, der har det, er denne hudløse skildring af personen Kidd en overmåde interessant oplevelse.
Filmen portrætterer ikke kun rapperen, men også en tøjlesløs ungdomsgeneration, der lever vildt, hiver ned i trøjer til koncerter og forfølger deres ikoner med uforfalsket begejstring og respektløshed. Mediehysteriet og dyrkelsen af idoler kammer over i det absurde, når vi får et blik ind bag sceneopsætningen.
Den utæmmelige Nicholas Westwood Kidd kan ikke just betegnes som enhver svigermors drøm. Alligevel formår filmen på sin egen diskrete måde at give os sympati med den unge stjerne, på trods af at vi bevidner fester, positive graviditetstests, opkast og lægebesøg. Historien om hans liv med alle dets op- og nedture og den rakethurtige berømmelse, er en så vild historie i sig selv, at man nærmest føler at have bevidnet en lettere virkelighedsfjern fiktionsfilm.
KIDD LIFE har tre visninger i forbindelse med CPH:DOX, men da billetterne allerede er komplet udsolgte, har filmen fået en række ekstra visninger, også udenfor København. Så denne begejstrede anmelder, kan kun anbefale at slå til mens tid er og få en indsigtsrig og vild oplevelse med på vejen.